14 November 2012

Mendepani Hijri 1434

(in Sarawak languange)

Lamak juak aku dah sik ngepos update aku dalam bog aku tok. Pejam celik, udah datang tahun baru Hijri 1434. Bermakna juak udah lebih 1434 tahun Kekasih Agung kita meninggalkan kita, kan?

Apapun pastinya standard ayat orang; mun nyambut taun baru macam tok pasti ada ungkapan macam azam baru la, matlamat baru la, macam-macam agik la. Whatever, ya adalah hak masing-masing juak. Sikdala jadi masalah mun mok refresh azam lamak pun ok juak kan? Sebab azam tok ibarat mok repent juak; sikda masa khusus. Cumanya yang penting dalam mendepani masa mendatang, ingat mati ya memang penting. Sebab hanya orang nok ingat mati jak yang mampu jadi orang yang cemerlang.

Mok ngejar cemerlang di dunia? Iboh jak. Tambah dalam situasi kerja macam di opis aku nektok, semua ada. Pembodek nombor 1 yang sik disangka-sangka. Yang jadi mangsa nya staff macam aku tok lah. Patutnya as a boss nya merik teladan dan menjaga hati staff bawahannya. Astaghfirullah!

Dahla. Malas mok cerita pasal orang ya. Lak jadi ngumpat orang, nak? Apapun kita dirik empun la upgrade diri kita. Mun rasa sik tahan dengan situasi macam ya, tapi belum ada peluang mok keluar dari situasi macam tok, banyakkan lah pasrah dengan Yang Esa. Sebab hakikat orang macam ya sebenarnya udah bertuhankan pangkat, material dan pujian semata-mata. Na'udzubillah! Udah molah syirik tanpa sedar, kan?

Apapun ya la serba sedikit situasi nok aku hadapi sepanjang 1433 yang lalu. Harapan moga aku diberik seluruh kekuatan untuk hadapi semua tok. Sebab Tuhan sik kan menguji hamba-Nya melainkan mengikut kemampuan kita untuk hadapinya.

Salam Hijrah 1434.

Tiada ulasan:

Rilex...