15 September 2008

Suasana Lebaran yang semakin hampir

Dah lama aku tak gi MidValley sejak pindah ke Cheras tempoh hari... Jadi peluang hujung minggu semalam aku pegi la jalan-jalan sambil jumpa member lama aku satu sekolah rendah dan sekampung yang kerja kat Centre Court. Hasilnya...





Teringat aku kat suasana kampung, suasana ketika aku kecik dulu, waktu belum kenal dengan dunia yang fana ini. Rumah kampung, pangkin, laluan dan keindahan berlatarkan pokok kelapa amat menggamit kenangan. :-(


Diselangi lagi dengan kumandang lagu-lagu lama nyanyian Tan Sri P.Ramlee dan lagu-lagu Raya, siapapun pasti akan tersentuh, kan?


Fitrah seorang perantau. Ada Rezki dapatlah balik merayakan bersama keluarga. Kalau takda rezki nak buat macamana? Duk kat tanah besar ni boleh lagi kot nak berlari tapi kalau duk kat seberang Laut China Selatan takkan la nak berenang kot?


Moga indahnya lebaran kali ini dapat menjalin suasana ukhuwah yang erat...

Tiada ulasan:

Rilex...